Likwidacja szkód Generali



Zgłoszenia roszczeń prosimy przesyłać na adres:

Generali Życie T.U. S.A.
Departament Likwidacji Szkód
ul. Postępu 15B
02-676 Warszawa 

lub elektronicznie na adres:
szkody.zycie@generali.pl

Oświadczenie: dane z dowodu osobistego

WYPADEK

Zgłoszenie roszczenia z tytułu zdarzeń dotyczących nieszczęśliwych wypadków Ubezpieczonego / Współubezpieczonych (R05)

Wymagane dokumenty:

Trwały uszczerbek na zdrowiu Ubezpieczonego wskutek nieszczęśliwego wypadku

  • oświadczenie - dane z dowodu osobistego Ubezpieczonego
  • dokumentacja medyczna potwierdzająca udzielenie pierwszej pomocy medycznej bezpośrednio po zajściu wypadku
  • dokumentacja medyczna obrazująca leczenie skutków wypadku w postaci: kart leczenia szpitalnego, historii choroby z leczenia ambulatoryjnego oraz rehabilitacyjnego, opisów wyników badań, itp.
  • protokół powypadkowy (z komisji BHP/Policji/Prokuratury), jeżeli został sporządzony
  • jeżeli Ubezpieczony prowadził pojazd w chwili wypadku - dokument potwierdzający posiadanie uprawnień do prowadzenia pojazdu

Trwały uszczerbek na zdrowiu wskutek zawału serca lub udaru mózgu

  • oświadczenie - dane z dowodu osobistego Ubezpieczonego
  • dokumentacja medyczna potwierdzająca wystąpienie zawału serca lub udaru mózgu oraz obrazująca leczenie w postaci: kart leczenia szpitalnego, historii choroby z leczenia ambulatoryjnego oraz rehabilitacyjnego, opisów wyników badań, itp.

Pobyt Ubezpieczonego w szpitalu wskutek nieszczęśliwego wypadku

  • oświadczenie - dane z dowodu osobistego Ubezpieczonego
  • karta informacyjna leczenia szpitalnego potwierdzająca hospitalizację
  • dokumentacja medyczna potwierdzająca udzielenie pierwszej pomocy medycznej bezpośrednio po zajściu wypadku
  • protokół powypadkowy (z komisji BHP/Policji/Prokuratury), jeżeli został sporządzony
  • jeżeli Ubezpieczony prowadził pojazd w chwili wypadku - dokument potwierdzający posiadanie uprawnień do prowadzenia pojazdu

Pobyt Ubezpieczonego w szpitalu wskutek nieszczęśliwego wypadku przy pracy

  • oświadczenie - dane z dowodu osobistego Ubezpieczonego
  • karta informacyjna leczenia szpitalnego potwierdzająca hospitalizację
  • dokumentacja medyczna potwierdzająca udzielenie pierwszej pomocy medycznej bezpośrednio po zajściu wypadku
  • protokół powypadkowy (z komisji BHP/Policji/Prokuratury), jeżeli został sporządzony
  • jeżeli Ubezpieczony prowadził pojazd w chwili wypadku - dokument potwierdzający posiadanie uprawnień do prowadzenia pojazdu

Pobyt Ubezpieczonego w szpitalu wskutek nieszczęśliwego wypadku komunikacyjnego

  • oświadczenie - dane z dowodu osobistego Ubezpieczonego
  • karta informacyjna leczenia szpitalnego potwierdzająca hospitalizację
  • dokumentacja medyczna potwierdzająca udzielenie pierwszej pomocy medycznej bezpośrednio po zajściu wypadku
  • protokół powypadkowy (z komisji BHP/Policji/Prokuratury), jeżeli został sporządzony
  • dokument potwierdzający posiadanie uprawnień do prowadzenia pojazdu

Pobyt Ubezpieczonego w szpitalu wskutek nieszczęśliwego wypadku komunikacyjnego przy pracy

  • oświadczenie - dane z dowodu osobistego Ubezpieczonego
  • karta informacyjna leczenia szpitalnego potwierdzająca hospitalizację
  • dokumentacja medyczna potwierdzająca udzielenie pierwszej pomocy medycznej bezpośrednio po zajściu wypadku
  • protokół powypadkowy (z komisji BHP/Policji/Prokuratury), jeżeli został sporządzony
  • dokument potwierdzający posiadanie uprawnień do prowadzenia pojazdu

Pobyt Ubezpieczonego w szpitalu wskutek zawału serca lub udaru mózgu

  • oświadczenie - dane z dowodu osobistego Ubezpieczonego
  • karta informacyjna leczenia szpitalnego potwierdzająca hospitalizację
  • dokumentacja medyczna sprzed zawarcia umowy ubezpieczenia lub adres placówki medycznej, w której Ubezpieczony był zarejestrowany i leczył się, (jeżeli umowa ubezpieczenia trwała krócej niż 3 lata i Ubezpieczony przystępując do umowy wypełniał ankietę medyczną, kwestionariusz medyczny lub oświadczenie o stanie zdrowia)

Refundacja Ubezpieczonemu kosztów naprawy lub zakupu przedmiotów ortopedycznych i środków pomocniczych w następstwie nieszczęśliwego wypadku

  • oświadczenie - dane z dowodu osobistego Ubezpieczonego
  • kopia dokumentacji medycznej potwierdzająca udzielenie pierwszej pomocy medycznej bezpośrednio po zajściu wypadku
  • kopia dokumentacji medycznej obrazująca leczenie skutków wypadku w postaci: kart leczenia szpitalnego, historii choroby z leczenia ambulatoryjnego oraz rehabilitacyjnego, opisów wyników badań, itp.
  • kopia protokołu powypadkowego (z komisji BHP/Policji/Prokuratury), jeżeli został sporządzony
  • jeżeli Ubezpieczony prowadził pojazd w chwili wypadku ? kopia dokumentu potwierdzającego posiadanie uprawnień do prowadzenia pojazdu
  • oryginały faktur lub rachunków wystawionych imiennie na Ubezpieczonego dotyczących zakupu przedmiotów ortopedycznych i środków pomocniczych wraz z zaświadczeniem lekarskim uzasadniającym te wydatki

Rekonwalescecja Ubezpieczonego

  • oświadczenie - dane z dowodu osobistego Ubezpieczonego
  • karta informacyjna leczenia szpitalnego potwierdzająca hospitalizację (pobyt min. 14 dni)
  • kserokopia zwolnienia lekarskiego wydanego przez szpital, w którym odbywała się hospitalizacja
  • dokumentacja medyczna potwierdzająca udzielenie pierwszej pomocy medycznej bezpośrednio po zajściu wypadku
  • protokół powypadkowy (z komisji BHP/Policji/Prokuratury), jeżeli został sporządzony
  • jeżeli Ubezpieczony prowadził pojazd w chwili wypadku - dokument potwierdzający posiadanie uprawnień do prowadzenia pojazdu

Uraz niepowodujący trwałego uszczerbku na zdrowiu u Ubezpieczonego

  • oświadczenie - dane z dowodu osobistego Ubezpieczonego
  • dokumentacja medyczna potwierdzająca udzielenie pierwszej pomocy medycznej bezpośrednio po zajściu wypadku
  • dokumentacja medyczna obrazująca leczenie skutków wypadku w postaci: kart leczenia szpitalnego, historii choroby z leczenia ambulatoryjnego oraz rehabilitacyjnego, opisów wyników badań, itp.
  • protokół powypadkowy (z komisji BHP/Policji/Prokuratury), jeżeli został sporządzony
  • jeżeli Ubezpieczony prowadził pojazd w chwili wypadku - dokument potwierdzający posiadanie uprawnień do prowadzenia pojazdu

ZDROWIE

Zgłoszenie roszczenia z tytułu zdarzeń dotyczących zdrowia Ubezpieczonego / Współubezpieczonych (R06)

Pomoc medyczna w kraju
W przypadku zajścia zdarzenia objętego ubezpieczeniem w ramach Umowy Dodatkowej dotyczącej pomocy medycznej w kraju Ubezpieczony, Współubezpieczony lub osoba przez niego wyznaczona powinna telefonicznie skontaktować się z Centrum Pomocy Generali (+48) 22 205 50 25.

Wymagane dokumenty:

Pobyt Ubezpieczonego w szpitalu

  • oświadczenie - dane z dowodu osobistego Ubezpieczonego
  • karta informacyjna leczenia szpitalnego potwierdzająca hospitalizację

Pobyt Ubezpieczonego w szpitalu wskutek zawału serca lub udaru mózgu

  • oświadczenie - dane z dowodu osobistego Ubezpieczonego
  • karta informacyjna leczenia szpitalnego potwierdzająca hospitalizację
  • dokumentacja medyczna sprzed zawarcia umowy ubezpieczenia lub adres placówki medycznej, w której Ubezpieczony był zarejestrowany i leczył się, (jeżeli umowa ubezpieczenia trwała krócej niż 3 lata i Ubezpieczony przystępując do umowy wypełniał ankietę medyczną, kwestionariusz medyczny lub oświadczenie o stanie zdrowia)

Trwały uszczerbek na zdrowiu wskutek zawału serca lub udaru mózgu

  • oświadczenie - dane z dowodu osobistego Ubezpieczonego
  • dokumentacja medyczna potwierdzająca wystąpienie zawału serca lub udaru mózgu oraz obrazująca leczenie w postaci: kart leczenia szpitalnego, historii choroby z leczenia ambulatoryjnego oraz rehabilitacyjnego, opisów wyników badań, itp.

Poważna choroba Ubezpieczonego

  • oświadczenie - dane z dowodu osobistego Ubezpieczonego
  • dokumentacja medyczna potwierdzająca wystąpienie poważnej choroby w postaci: historii choroby z leczenia ambulatoryjnego, kart leczenia szpitalnego, opisów wyników badań, itp.

Poważna choroba Współmałżonka

  • oświadczenie - dane z dowodu osobistego Ubezpieczonego
  • odpis skrócony aktu małżeństwa Ubezpieczonego
  • oświadczenie - dane z dowodu osobistego Współmałżonka
  • dokumentacja medyczna potwierdzająca wystąpienie u Współmałżonka poważnej choroby w postaci: historii choroby z leczenia ambulatoryjnego, kart leczenia szpitalnego, opisów wyników badań, itp.

Poważna choroba Dziecka

  • oświadczenie - dane z dowodu osobistego Ubezpieczonego
  • oświadczenie - dane z dowodu osobistego Dziecka, jeżeli dziecko jest osobą pełnoletnią
  • odpis skrócony aktu urodzenia Dziecka, jeżeli dziecko jest osobą małoletnią
  • dokumentacja medyczna potwierdzająca wystąpienie u Dziecka poważnej choroby w postaci: historii choroby z leczenia ambulatoryjnego, kart leczenia szpitalnego, opisów wyników badań, itp.

Operacje chirurgiczne Ubezpieczonego

  • oświadczenie - dane z dowodu osobistego Ubezpieczonego
  • dokumentacja medyczna potwierdzająca wykonanie operacji chirurgicznej w postaci kopii karty leczenia szpitalnego
  • dokumentacja medyczna potwierdzająca diagnozę i leczenie choroby będącej przyczyną wykonania operacji lub dokładny adres placówki medycznej, w której takie leczenie miało miejsce
  • kopia skierowania na operację
  • jeżeli operacja była następstwem wypadku - protokół powypadkowy (z komisji BHP/Policji/Prokuratury), jeżeli został sporządzony
  • dokumentacja medyczna potwierdzająca udzielenie pierwszej pomocy medycznej bezpośrednio po zajściu wypadku
  • jeżeli Ubezpieczony prowadził pojazd w chwili wypadku - dokument potwierdzający posiadanie uprawnień do prowadzenia pojazdu

Całkowita i nieodwracalna niezdolność Ubezpieczonego do pracy zarobkowej wskutek choroby

  • oświadczenie - dane z dowodu osobistego Ubezpieczonego
  • dokumentacja medyczna potwierdzająca niezdolność do pracy zarobkowej w postaci: historii choroby z leczenia ambulatoryjnego, kart leczenia szpitalnego, opisów wyników badań, itp.
  • orzeczenie lekarskie podmiotu uprawnionego do orzekania o niezdolności do pracy zarobkowej
  • dokumentacja medyczna sprzed okresu ubezpieczenia lub nazwy i adresy placówek medycznych, w których Ubezpieczony leczył się przed zawarciem umowy ubezpieczenia

Całkowita i nieodwracalna niezdolność ubezpieczonego do pracy zarobkowej wskutek nieszczęśliwego wypadku

  • oświadczenie - dane z dowodu osobistego Ubezpieczonego
  • dokumentacja medyczna potwierdzająca niezdolność do pracy zarobkowej w postaci: historii choroby z leczenia ambulatoryjnego, kart leczenia szpitalnego, opisów wyników badań, itp.
  • orzeczenie lekarskie podmiotu uprawnionego do orzekania o niezdolności do pracy zarobkowej
  • dokumentacja medyczna potwierdzająca udzielenie pierwszej pomocy medycznej bezpośrednio po zajściu wypadku
  • pełna dokumentacja medyczna obrazująca leczenie skutków wypadku
  • protokół powypadkowy (z komisji BHP/Policji/Prokuratury), jeżeli został sporządzony
  • jeżeli Ubezpieczony prowadził pojazd w chwili wypadku - dokument potwierdzający posiadanie uprawnień do prowadzenia pojazdu

Ryczałtowe pokrycie kosztów leków zaleconych po pobycie Ubezpieczonego w szpitalu

  • oświadczenie - dane z dowodu osobistego Ubezpieczonego
  • karta informacyjna leczenia szpitalnego potwierdzająca hospitalizację
  • jeżeli pobyt w szpitalu spowodowany był wypadkiem - dokumentacja medyczna potwierdzająca udzielenie pierwszej pomocy medycznej bezpośrednio po zajściu wypadku
  • protokół powypadkowy (z komisji BHP/Policji/Prokuratury), jeżeli został sporządzony
  • jeżeli Ubezpieczony prowadził pojazd w chwili wypadku - dokument potwierdzający posiadanie uprawnień do prowadzenia pojazdu

Rekonwalescencja Ubezpieczonego wskutek NW lub choroby

  • oświadczenie - dane z dowodu osobistego Ubezpieczonego
  • karta informacyjna leczenia szpitalnego potwierdzająca hospitalizację (pobyt min. 14 dni)
  • kserokopia zwolnienia lekarskiego wydanego przez szpital, w którym odbywała się hospitalizacja
  • dokumentacja medyczna potwierdzająca udzielenie pierwszej pomocy medycznej bezpośrednio po zajściu wypadku
  • protokół powypadkowy (z komisji BHP/Policji/Prokuratury), jeżeli został sporządzony
  • jeżeli Ubezpieczony prowadził pojazd w chwili wypadku - dokument potwierdzający posiadanie uprawnień do prowadzenia pojazdu

Zabiegi specjalistyczne Ubezpieczonego

  • oświadczenie - dane z dowodu osobistego Ubezpieczonego,
  • dokumentacja medyczna potwierdzająca wykonanie zabiegu specjalistycznego w postaci kopii karty leczenia szpitalnego,
  • kopia dokumentacji medycznej potwierdzającej diagnozę i leczenie choroby będącej przyczyną wykonania zabiegu lub dokładny adres placówki medycznej, w której Ubezpieczony jest zarejestrowany i leczony,
  • jeżeli operacja była następstwem wypadku - protokół powypadkowy (z komisji BHP/Policji/Prokuratury), jeżeli został sporządzony
  • dokumentacja medyczna potwierdzająca udzielenie pierwszej pomocy medycznej bezpośrednio po zajściu wypadku
  • jeżeli Ubezpieczony prowadził pojazd w chwili wypadku - dokument potwierdzający posiadanie uprawnień do prowadzenia pojazdu

Generali zastrzega sobie prawo żądania innych informacji i dokumentów niż podane, w celu ustalenia odpowiedzialności

CZASOWA NIEZDOLOŚĆ DO PRACY

Zgłoszenie roszczenia z tytułu zdarzeń dotyczących zdrowia Ubezpieczonego / Współubezpieczonych (R06)

Wymagane dokumenty:

  • wypełniony formularz zgłoszenia roszczenia;
  • oświadczenie - dane z dowodu osobistego Ubezpieczonego;
  • kserokopię protokołu powypadkowego (z komisji BHP / policji / prokuratury) jeżeli czasowa niezdolność Ubezpieczonego do pracy powstała wskutek nieszczęśliwego wypadku;
  • kserokopię dokumentacji medycznej potwierdzającej przebieg leczenia;
  • kopię zwolnień lekarskich (druk ZUS ZLA) będących potwierdzeniem orzeczonych przez lekarza okresów czasowej niezdolności Ubezpieczonego do pracy bądź orzeczenie ZUS o przyznaniu świadczenia rehabilitacyjnego (w przypadku niezdolności trwającej dłużej niż 182 dni);
  • zaświadczenie od lekarza prowadzącego wskazujące rozpoznanie według ICD-10 lub w przypadku hospitalizacji kserokopia karty informacyjnej leczenia szpitalnego wraz z historią choroby;
  • inne dokumenty niezbędne do stwierdzenia zasadności wypłaty świadczenia, na wniosek Towarzystwa.

ZGŁOSZENIE ROSZCZENIA W TRYBIE 48 GODZIN

Zgłoszenie roszczenia w trybie 48 godzin (R04) tylko w przypadku:

  • zgonu Rodzica
  • zgonu Teścia
  • urodzenia Dziecka
  • urodzenia Dziecka Martwego

Adres do przesyłania formularzy droga elektroniczną to 48godzin@generali.pl

URODZENIE DZIECKA/ŚMIERĆ WSPÓŁUBEZPIECZONYCH

Zgłoszenie roszczenia z tytułu zdarzeń dotyczących urodzenia / śmierci Współubezpieczonych (R02)

Wymagane dokumenty:

Urodzenie Dziecka

  • oświadczenie - dane z dowodu osobistego Ubezpieczonego
  • odpis skrócony aktu urodzenia Dziecka

Urodzenie Dziecka martwego

  • oświadczenie - dane z dowodu osobistego Ubezpieczonego
  • odpis skrócony aktu urodzenia Dziecka (z adnotacją „Dziecko martwo urodzone")
  • dokumentacja medyczna potwierdzająca, w którym tygodniu ciąży doszło do urodzenia martwego Dziecka

* Możesz przesłać oryginalne dokumenty lub kserokopie oryginalnych dokumentów

Śmierć Współmałżonka

  • oświadczenie - dane z dowodu osobistego Ubezpieczonego
  • odpis skrócony aktu zgonu Współmałżonka
  • statystyczna karta zgonu lub inny dokument medyczny określający przyczynę śmierci Współmałżonka
  • protokół z komisji BHP/Policji/Prokuratury, jeżeli został sporządzony

Śmierć Współmałżonka wskutek nieszczęśliwego wypadku

  • oświadczenie - dane z dowodu osobistego Ubezpieczonego
  • odpis skrócony aktu zgonu Współmałżonka
  • statystyczna karta zgonu lub inny dokument medyczny określający przyczynę śmierci Współmałżonka
  • protokół z komisji BHP/Policji/Prokuratury, jeżeli został sporządzony
  • jeżeli Współmałżonek prowadził pojazd w chwili wypadku - dokument potwierdzający posiadanie uprawnień do prowadzenia pojazdu

Śmierć Współmałżonka wskutek nieszczęśliwego wypadku komunikacyjnym

  • oświadczenie - dane z dowodu osobistego Ubezpieczonego
  • odpis skrócony aktu zgonu Współmałżonka
  • statystyczna karta zgonu lub inny dokument medyczny określający przyczynę śmierci Współmałżonka
  • protokół z komisji BHP/Policji/Prokuratury, jeżeli został sporządzony
  • jeżeli Współmałżonek prowadził pojazd w chwili wypadku - dokument potwierdzający posiadanie uprawnień do prowadzenia pojazdu

Śmierć Rodziców

  • oświadczenie - dane z dowodu osobistego Ubezpieczonego
  • odpis skrócony aktu zgonu Rodzica

Śmierć Teściów

  • oświadczenie - dane z dowodu osobistego Ubezpieczonego
  • oświadczenie - dane z dowodu osobistego Współmałżonka
  • odpis skrócony aktu małżeństwa Ubezpieczonego
  • odpis skrócony aktu zgonu Teścia/Teściowej

Śmierć Dziecka

  • oświadczenie - dane z dowodu osobistego Ubezpieczonego
  • odpis skrócony aktu zgonu Dziecka
  • w przypadku zgonu Dziecka przysposobionego - dokumentacja potwierdzająca przysposobienie Dziecka przez Ubezpieczonego
  • statystyczna karta zgonu lub inny dokument medyczny określający przyczynę śmierci Dziecka

ŚMIERĆ UBEZPIECZONEGO

Zgłoszenie roszczenia z tytułu śmierci Ubezpieczonego (R01)

Wymagane dokumenty:

Śmierć Ubezpieczonego

  • oświadczenie - dane z dowodu osobistego każdego Uposażonego
  • odpis skrócony aktu zgonu Ubezpieczonego
  • jeżeli Uposażonym jest osoba małoletnia - kopia odpisu skróconego aktu urodzenia Uposażonego oraz kopia dowodu osobistego prawnego opiekuna Uposażonego
  • jeżeli brak uposażonych - kopia postanowienia sądu o nabyciu spadku, uprawomocniony testament lub notarialne potwierdzenie dziedziczenia
  • statystyczna karta zgonu Ubezpieczonego lub inny dokument medyczny określający przyczynę śmierci
  • protokół z komisji BHP/Policji/Prokuratury, jeżeli został sporządzony
  • dokumentacja medyczna sprzed zawarcia umowy ubezpieczenia lub adres placówki medycznej, w której Ubezpieczony był zarejestrowany i leczył się, (jeżeli umowa ubezpieczenia trwała krócej niż 3 lata i Ubezpieczony przystępując do umowy wypełniał ankietę medyczną, kwestionariusz medyczny lub oświadczenie o stanie zdrowia)

Śmierć Ubezpieczonego wskutek nieszczęśliwego wypadku

  • oświadczenie - dane z dowodu osobistego każdego Uposażonego
  • odpis skrócony aktu zgonu Ubezpieczonego
  • jeżeli Uposażonym jest osoba małoletnia - kopia odpisu skróconego aktu urodzenia Uposażonego oraz kopia dowodu osobistego prawnego opiekuna Uposażonego
  • jeżeli brak uposażonych - kopia postanowienia sądu o nabyciu spadku, uprawomocniony testament lub notarialne potwierdzenie dziedziczenia
  • statystyczna karta zgonu Ubezpieczonego lub inny dokument medyczny określający przyczynę śmierci
  • protokół z komisji BHP/Policji/Prokuratury, jeżeli został sporządzony
  • jeżeli Ubezpieczony prowadził pojazd w chwili wypadku - dokument potwierdzający posiadanie uprawnień do prowadzenia pojazdu

Śmierć Ubezpieczonego wskutek nieszczęśliwego wypadku przy pracy

  • oświadczenie - dane z dowodu osobistego każdego Uposażonego
  • odpis skrócony aktu zgonu Ubezpieczonego
  • jeżeli Uposażonym jest osoba małoletnia - kopia odpisu skróconego aktu urodzenia Uposażonego oraz kopia dowodu osobistego prawnego opiekuna Uposażonego
  • jeżeli brak uposażonych - kopia postanowienia sądu o nabyciu spadku, uprawomocniony testament lub notarialne potwierdzenie dziedziczenia
  • statystyczna karta zgonu Ubezpieczonego lub inny dokument medyczny określający przyczynę śmierci
  • protokół z komisji BHP/Policji/Prokuratury, jeżeli został sporządzony
  • jeżeli Ubezpieczony prowadził pojazd w chwili wypadku - dokument potwierdzający posiadanie uprawnień do prowadzenia pojazdu

Śmierć Ubezpieczonego wskutek nieszczęśliwego wypadku komunikacyjnego

  • oświadczenie - dane z dowodu osobistego każdego Uposażonego
  • odpis skrócony aktu zgonu Ubezpieczonego
  • jeżeli Uposażonym jest osoba małoletnia - kopia odpisu skróconego aktu urodzenia Uposażonego oraz kopia dowodu osobistego prawnego opiekuna Uposażonego
  • jeżeli brak uposażonych - kopia postanowienia sądu o nabyciu spadku, uprawomocniony testament lub notarialne potwierdzenie dziedziczenia
  • statystyczna karta zgonu Ubezpieczonego lub inny dokument medyczny określający przyczynę śmierci
  • protokół z komisji BHP/Policji/Prokuratury, jeżeli został sporządzony
  • dokument potwierdzający posiadanie uprawnień do prowadzenia pojazdu

Śmierć Ubezpieczonego wskutek nieszczęśliwego wypadku komunikacyjnego przy pracy

  • oświadczenie - dane z dowodu osobistego każdego Uposażonego
  • odpis skrócony aktu zgonu Ubezpieczonego
  • jeżeli Uposażonym jest osoba małoletnia - kopia odpisu skróconego aktu urodzenia Uposażonego oraz kopia dowodu osobistego prawnego opiekuna Uposażonego
  • jeżeli brak uposażonych - kopia postanowienia sądu o nabyciu spadku, uprawomocniony testament lub notarialne potwierdzenie dziedziczenia
  • statystyczna karta zgonu Ubezpieczonego lub inny dokument medyczny określający przyczynę śmierci
  • protokół z komisji BHP/Policji/Prokuratury, jeżeli został sporządzony
  • dokument potwierdzający posiadanie uprawnień do prowadzenia pojazdu

Śmierć Ubezpieczonego wskutek zawału serca lub udaru mózgu

  • oświadczenie - dane z dowodu osobistego każdego Uposażonego
  • odpis skrócony aktu zgonu Ubezpieczonego
  • jeżeli Uposażonym jest osoba małoletnia - kopia odpisu skróconego aktu urodzenia Uposażonego oraz kopia dowodu osobistego prawnego opiekuna Uposażonego
  • jeżeli brak uposażonych - kopia postanowienia sądu o nabyciu spadku, uprawomocniony testament lub notarialne potwierdzenie dziedziczenia
  • statystyczna karta zgonu Ubezpieczonego lub inny dokument medyczny potwierdzający śmierć Ubezpieczonego spowodowaną zawałem serca lub udarem mózgu
  • dokumentacja medyczna sprzed zawarcia umowy ubezpieczenia lub adres placówki medycznej, w której Ubezpieczony był zarejestrowany i leczył się, (jeżeli umowa ubezpieczenia trwała krócej niż 3 lata i Ubezieczony przystępując do umowy wypełniał ankietę medyczną, kwestionariusz medyczny lub oświadczenie o stanie zdrowia)

Osierocenie Dziecka

  • odpis skrócony aktu zgonu Ubezpieczonego
  • oświadczenie - dane z dowodu osobistego Dziecka, jeżeli Dziecko jest osobą pełnoletnią
  • odpis skrócony aktu urodzenia Dziecka oraz kopia dowodu osobistego opiekuna prawnego Dziecka, jeżeli Dziecko jest osobą małoletnią
  • statystyczna karta zgonu Ubezpieczonego lub inny dokument medyczny określający przyczynę śmierci
  • protokół z komisji BHP/Policji/Prokuratury, jeżeli został sporządzony
  • jeżeli Ubezpieczony prowadził pojazd w chwili wypadku - dokument potwierdzający posiadanie uprawnień do prowadzenia pojazdu
  • dokumentacja medyczna sprzed zawarcia umowy ubezpieczenia lub adres placówki medycznej, w której Ubezpieczony był zarejestrowany i leczył się, (jeżeli umowa ubezpieczenia trwała krócej niż 3 lata i Ubezpieczony przystępując do umowy wypełniał ankietę medyczną, kwestionariusz medyczny lub oświadczenie o stanie zdrowia).

Uwaga:


Jeżeli opiekunem prawnym Dziecka Uposażonego jest inna osoba niż Rodzic Dziecka należy przedstawić Postanowienie Sądu o ustanowieniu opieki nad małoletnim Dzieckiem.